فروشگاه اینترنتی نگارین ​​​​​​​صنعت آسیا

نگارین ​​​​​​​صنعت آسیا پیشرو در تولید و طراحی قطعات الکترونیکی خودرو

نکات قابل توجه قبل از تبدیل موتورخودرو به گازسوز

کیت های تبدیل طرحی شده توسط شرکت نگارین صنعت آسیا قابلیت نصب بر روی انواع مختلف خودروهای بنزین سوز را داشته و امکان استفاده از سوخت CNG را در این خودروها فراهم می سازد. ولی در این میان لازم است تا قبل از اقدام به استفاده از کیت های تبدیل برروی خودرو، موارد زیر را بررسی نمود. نکاتی که باید قبل از تبدیل یک خودرو مورد توجه قرارگیرد: 1. خودرو و بویژه موتور آن باید از لحاظ فنی سالم باشد. به همین منظور باید کمپرس موتور در محدوده استاندارد باشد‌.ب همچنین اید توجه داشت پس از نصب مخزن گاز، سیستم تعلیق خودرو عملکرد مطلوب خود را از دست ندهد. 2. باید توجه داشت مسیرهای ورودی( هوا، گاز و غیره) بطور صحیح اتصال داشته و دارای انسداد نباشند. 3. فیلتر هوا از لحاظ صحت نصب و تمیزی کنترل شود. 4. محفظه فیلتر نباید دچار سوراخ اضافی یا نشتی باشد و هوا فقط باید از مسیر طراحی شده وارد گردد.. 5. در این مرحله اگر موتور کاربراتوری باشد باید به قسمت الف و درصورتی که موتور انژکتوری باشد به قسمت ب مراجعه کرد. الف - کنترل کاربراتور: حتی در مواردی که فقط از دریچه گاز اصلی خودرو برای سوخت‌رسانی استفاده می‌شود، باید دقت شود که سوراخ‌های کاربراتور با طرح اولیه سازنده آن مطابقت داشته باشند، زیرا تبدیل به گازسوز نباید روی عملکرد خودرو در حالت بنزین‌سوز تأثیرگذار باشد. ب -کنترل انژکتورها و تأمین حداقل فشار مورد نیاز: نژکتورهای گاز باید فاقد نشتی باشند زیرا نشتی انژکتورها سبب ایجاد اختلال در عملکرد موتور، در حالت استفاده از سوخت بنزین می گردد. همچنین دریچه گاز باید کاملاً تمیز بوده و در صورت وجود هرگونه کربن و یا روغن می بایستی شستشوگردد. 6. واشر اتصال بین کاربراتور و منیفولد ورودی باید کاملاً آب‌بندی شده و هیچ‌گونه منفذی وجود نداشته باشد. 7. لقی سوپاپ ورودی باید مطابق با طراحی سازنده باشد. 8. کنترل شود که آیا نشتی روغن موتور بیش از اندازه است یا خیر. 9. صحت عملکرد سیستم خنک‌کاری موتور باید کنترل شود. 10. یکی از مسائل مهم، سلامت سیستم جرقه‌زنی است. اگر عملکرد سیستم جرقه‌زنی مناسب نباشد، کارکرد موتور به‌شدت افت می‌کند و پسروی شعله اتفاق می‌افتد. پسروی شعله باعث بالا رفتن حرارت در سیستم ورودی شده و بسیاری از اجزای آن را از بین می‌برد. این مسأله در موتورهای انژکتوری بارزتر می‌باشد بنابراین نیاز است تا: الف- شمع‌ها فرسوده نبوده و یا بیش از 20000 کیلومتر کار نکرده باشند. در غیر این‌صورت باید تعویض شوند. ب- سیم‌های رابط نباید بر اثر حرارت سخت شده باشند و مهم‌تر این‌که نباید عایق آنها فرسوده شده باشد تا تولید جرقه کنند. این سیم‌ها باید کاملاً مناسب بوده و از پوشش عایق مطلوبی برخوردار باشند. در غیر این صورت باید تعویض شوند. ج- درصورت استفاده از سیستم دارای دلکو، باید دقت شود که درپوش، زغال، چکش برق و پلاتین، همگی سالم و کارا باشند. همچنین کل مجموعه، تولید جرقه ناخواسته نکرده و برق را به‌طور مناسب بین شمع‌ها توزیع کند. د- اگر سیستم توزیع برق الکترونیکی است، باید دقت شود که سیستم سالم و بدون مشکل باشد. هـ- دقت شود که آوانس موتور مطابق با طرح سازنده خودرو باشد. همچنین تمامی مکانیزم‌های آوانس از عملکرد مناسبی برخوردار باشند.

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش